ÉLMÉNYÚT KALAUZ
1956 UTAK-KERESZTUTAK
Kedves Látogató!
Az internetet böngészve sokunkban felmerül a kérdés, vajon a jövő digitális világában az egyén-műalkotás viszonynak eddigi elsősorban "fizikai" alapjait vajon milyen új érintkezési mód váltja fel illetve egészíti ki? Az új világban a befogadók, vagyis mi, teljes önállóságot élveznek, saját belátásuk szerint merülnek el egy alkotás szépségeiben, vagy éppen siklanak át a részletek felett. Sok esetben nem a műalkotás belső rendje és ideje a meghatározó, hanem hogy a "felhasználó" hajlandó-e alkalmazkodni az alkotás megkövetelte ritmushoz.
Másképp fogalmazva felmerül a kérdés, vajon a képernyő nyújthat-e ha nem is könyv- de legalább könyvszerű élményt. Az élményút célja elsősorban az egyén-műalkotás viszonynak egy digitális keretbe való helyezése oly módon, hogy egyúttal szabadságot ad a befogadó számára, mindemellett hű marad az alkotás dramaturgiájához is.
Az élményutak a magyar játékfilmművészet maradandó alkotásain keresztül vezetik végig a látogatót egy főútvonalon, amelynek alapja a filmből vett képkockák és mondatok. A fikció lineárisan halad előre, amelyről bizonyos jeleneteknél keresztutak ágaznak le a történelmi valóságba, bemutatva az adott történelmi jelenség, vagy társadalmi probléma hátterét. Az utak és a keresztutak bebarangolása remélhetőleg hozzájárul az alkotásban visszatükröződő valóság tágasabb megértéséhez, az élmény még teljesebb befogadásához.
Jó utat kívánunk!